What would you like to book?

Klarna
Offers online payment with Klarna

Utbildning

Att äta lite bättre leder ofta till att vi mår mycket bättre. Små förändringar i kosten ger bättre resultat än vad vi tror. Vi blir piggare, friskare, mår bättre och orkar mer. Under det här fördraget delar Ellen med sig av sina bästa tips för ett längre, lättare liv, minskat sötsug och mer energi Du får enkla, effektiva kostråd att förankra i din egen vardag. Du får massor av inspiration och peppning som ger dig kraft till en positiv förändring i din vardag.
Hjärt-lungräddning (HLR) med hjärtstartare (nästa kurs 14/11
och 25/1)

HLR-Vuxen

S HLR vuxen för sjukvården.

Grundkurs och repetitionskurs.

Utbildningen HLR för vuxna personer med hjärtstartare leds av Ellen Ljungberg, som är erfaren sjuksköterska och HLR instruktör sedan 1991. Kursen utförs till största del praktisk på övningsdockor.

Erbjuder utbildningar till allmänheten, företag, föreningsliv och sjukvården. Samtliga utbildningar baseras på svenska rådet för hjärt-lungräddning nya utbildningsprogram 2016. Nästa kurs startar 14/11. kl 18.30

Kostkurs

Isodieten ger maximal mättnad och därmed automatisk viktnergång!
Isodieten är till skillnad mot många andra dieter inte uppbyggd kring förbud och måsten utan fokus ligger på att lägga till bra vanor. Att se till att ge kroppen det den behöver och du mår bra av.
Isodieten har två gyllene regler:
1.      Bli aldrig hungrig!
 – inte för att det är farlig, bara osmart. När du är hungrig gör du osmarta val och äter i regel totalt sett mer kalorier. Blir du hungrig när du följer upplägget i isodieten ska du äta mer.
2.      Orka motionera!
– orkar du inte röra på dig och träna som du brukar när du följer upplägget ska du äta mer. Fysisk aktivitet är en av de viktigaste bitarna i en hälsosam livsstil och en grundläggande faktor för att kroppen ska fungera optimalt. En kosthållning som innebär att du inte orkar träna kan omöjligt anses hälsosam.
9 veckor kurs med fyra träffar.
Recept och material ingår.
För dig som har gått 9 veckor Isodieten kurs och kännar att du vill ha lite mer stöd och coachning under en tid.
Isodieten passar dig som önskar att tappa några kilon eller bara strama upp kroppen. Du går ner i vikt säkert och effektivt utan att vara hungrig med en väl sammansatt kost. I kursen ingår det 5 träffar under 8 veckor. Recepten är enkla med vanlig mat som gynnar förbränningen och håller dig mätt. Två anpassade motionspass ingår samt ett medlemskap i kost och aktivitetsprogrammet energibalans. Du blir coachad av sjuksköterska med utbildning inom kostrådgivning och gruppträning. Isodieten är till skillnad mot många andra dieter inte uppbyggd kring förbud och måsten, utan fokus ligger på att lägga till bra vanor som blir bestående. Konkret innebär det att du äter fem välbalanserade måltider om dagen. Måltiderna är baserade på rena råvaror utan tillsatser eller onödiga ingredienser. För dem som önskar kontrolleras blodtryck och blodsocker regelbundet under kurstiden. Välkommen att anmäla dig till nästa kurs som startar i Kungsbacka 12/9 samt 16/9
Datum för träffar under hösten 12/9, 19/9,3/10, 17/10,7/11
Datum för träningarna 20/9 + 25/9
 
Läs mer på www.ellenskost.se

Kostrådgivning

Gäller för idrottare i klubbar som Ellens kost och hälsa har avtal med.
Kontakta Ellens kost och hälsa om du är osäker om din klubb har avtal eller om du önskar skriva avtal.
Kostrådgivning

För dig som vill gå ner i vikt/ gå upp i vikt, eller bara önskar förbättra din kosthållning.

Kroppsmätning med Tanitavåg som mäter:
Benmassa, muskelmassa, kroppsfett, kroppsvätska, visercalt fett, din fysiska form,
Basalmetabolism, ämnesomsättningen i förhållande till ålder.

Matdagbok baserat på tredagars kostregistrering, mailas innan bokad tid.

Konkreta tips utifrån dina behov och målsättning.

Vi diskuterar din nuvarande kosthållning, träning och motion.

Du får ta del av en kostprogram som kan hjälpa dig i framtiden

Provtagning av blodfetter och glukos 925 kr
Boka ett Livsstilssamtal hos oss, vi gör tillsammans en nulägesanalys av din hälsa och lägger upp en strategi för hur du ska gå tillväga för att bli friskare, piggare och gladare.

Kroppsmätning med Tanita våg som mäter: benmassa, muskelmassa, kroppsfett, kroppsvätska, visercalt fett, fysiska formen, basal metabolism, ämnesomsättningen i förhållande till ålder.

Mätning av blodsocker
Mätning av blodfetter HDL och kolesterol (du behöver inte vara fastande)
Blodtrycksmätning





Provtagning

Mäta ditt totalkolesterol och HDL (det goda kolesterolet) samt blodsocker. Du behöver inte vara fastande. Provet utförs av Leg. sjuksköterska med tillstånd av socialstyrelsen för provtagning.
Kroppsmätning med Tanita våg som mäter:

Benmassa

Muskelmassa

Kroppsfett

Kroppsvätska

Visercalt fett ( bukfett)

Din fysiska form

Basal metabolism (BMR=basal metabolic rate) är ett uttryck för hur mycket energi (kcal eller kJ) kroppen gör av med i viloläge, det vill säga hur mycket energi som kroppens organ behöver för att fungera på ett korrekt sätt.

Ämnesomsättningen i förhållande till ålder

Mätningsprogram för barn, vuxna och atleter (atleter= mer än 6 träningar per vecka)

Kr 150-,