Vad vill du boka?

När du bokar en plats till gruppträningen är det bra om du kontrollerar din e-post efter att ha uppdaterat mailen så att du ser din bokningsbekräftelse. På detta vis undviker du misstaget att dubbelboka dig - och någon annan kan boka platsen.
Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

Grupper

Avspänningsgruppen vänder sig både till deltagare som har kontakt med sjukgymnast/arbetsterapeut som en del av behandlingsåtgärderna, och till deltagare inom friskvårdsverksamheten. Du får prova olika tekniker att nå avspänning för att komma fram till vilken eller vilka tekniker som passar dig bäst och som du sedan kan arbeta vidare med.
Cirkelträning sker i grupp till musik med fokus på styrka och kondition. Vi använder träningsmaskiner med hydrauliskt motstånd och slipper krångliga inställningar. Övningarna varvas med stegövningar på stepbrädor.

18 bokningsbara platser. Bokning kan ske en vecka i förväg. fram till en timme före start. Avbokning kan ske fram till två timmar före start via din avbokningskod du får i bokningsbekräftelsen på din mail. Pricka av dig i receptionen senast 15 min före start annars släpps din plats till drop-in.
Kaffepasset innebär stationsträning i cirkelträningsmaskiner och elva andra stationer för balans och styrka. Totalt blir det 45 minuters träning. Kaffepasset avslutas med att vi bjuder på kaffe och du som deltagare bidrar med uppmuntrande eftersnack. Träningen sker till peppande musik.


20 bokningsbara platser. Bokning kan ske en vecka i förväg fram till en timme före start. Avbokning fram till två timmar före start via din avbokningskod du får i boknings-bekräftelsen på din mail. Pricka av dig i receptionen senast 15 min före start annars släpps din plats till drop-in.
Kraft & Balans är träning i grupp till musik med fokus på styrka och balans. I Kraft & Balansgruppen använder vi träningsmaskiner med hydrauliskt motstånd och slipper krångliga inställningar. Övningarna i Kraft & Balansgruppen varvas med rörelser sittande på stol och stående vid stol.

20 bokningsbara platser. Bokning kan ske en vecka i förväg fram till en timme före start. Avbokning fram till två timmar före start via din avbokningskod du får i boknings-bekräftelsen på din mail. Pricka av dig i receptionen senast 15 min före start annars släpps din plats till drop-in.
Träning av koncentration, närvaro och andning tränas med mjuka rörelser i sittande, stående och liggande. Positionerna anpassas efter varje enskil individ.
Träning för rörlighet, balans och kroppens inre stabiliserande muskler samt koncentration. Endast för dig med träningskort. Du bokar platsen en vecka i förväg fram till två timmar före start. Du prickar av din bokade plats senast 10 min före start. Därefter släpper vi platsen till drop-in. Totalt 15 platser.
Avbokning av bokad plats kan ske med din avbokningskod du får i bokningsbekräftelsen via webben, fram till 12 timmar före start
Pilatesträning innebär styrketräning för dina hållningsmuskler; rygg, mage, bäckenbotten, nacke och axlar.
Fortsättningsgruppen på tisdagar kl. 9.30 passar dig som har tränat minst 10 gånger. Nybörjare och du som har mycket besvär bör välja gruppen kl. 10.15 Jämna veckor tränar vi utan redskap. Udda veckor använder vi redskap - ofta pilatesbollen.
Du som är patient och har fått ett prova-på-kort bokar sig via receptionen till kl. 10.15.

Passet går endast att boka för dig med aktivt medlemskap en vecka i förväg, 15 platser, fram till två timmar före start
Avbokning kan ske med din avbokningskod via webben fram till 12 timmar före start.
Du registrerar dig i receptionen senast 15 min före utsatt tid annars släpps din bokad plats till Drop-in.
Pilatesträning innebär styrketräning för dina hållningsmuskler; rygg, mage, bäckenbotten, nacke och axlar. 60 min Pilates vänder sig till både nybörjare och fortsättare. Du som är patient och har fått ett prova-på-kort bokar plats via receptionen. Jämna veckor använder vi inga redskap. Udda veckor använder vi redskap - ofta pilatesbollen.

Passet går endast att boka för dig med aktivt medlemskap en vecka i förväg, 15 platser, fram till två timmar före start
Avbokning kan ske med din avbokningskod via webben fram till 12 timmar före start.
Du registrerar dig i receptionen senast 15 min före utsatt tid annars släpps din bokad plats till Drop-in.
Vi tränar rygg, nacke och skuldror i stationer anpassade för dig med speciella hänsyn. Effektiva övningar där du även tränar bra teknik med hjälp av kunnig legitimerad sjukgymnast/fysioterapeut.
16 bokningsbara platser. Du kan boka plats en vecka i förväg fram till två timmar före start. Avbokning kan via avbokningskod som finns i din bokningsbekräftelse fram till 12 timmar före start. Pricka av dig i receptionen senast 15 min före start annars släpps din plats till drop-in.

Kom gärna tidigare för stationsgenomgång.
Träning i våra cirkelträningsmaskiner och stationer med balansövningar. Praktiska tips för dig som har svårt med balansen.
Skivstång och kettlebell är klassiska styrketräningsredskap som är roliga att träna med när man har lärt sig tekniken. Du får känna hur du kan hitta övningarna och flera nya muskelgrupper.
Vattengympa i varmvattenbassäng till peppande musik. Härliga rörelser för att mjuka upp stela leder, stärka muskler och tränar upp konditionen. Vi står på botten hela tiden. Ingen simning. Vattengympa är den perfekta träningen som passar både gammal, ung och gravida.

Bokning endast för dig med aktivt medlemskap: 25 platser går att boka en vecka i förväg fram till en timme före start. Avbokning av din plats kan ske med hjälp av din avbokningskod via webben fram till 2 timmar före start. Uteblir du från bokad plats debiteras du 100 kr.
OBS! Du visar ditt träningskort i receptionen för att släppas in.

Grupp

Visa kontaktinformation
Webbsida
Adress
Åbäcksgatan 6A
431 67 Mölndal
Öppna i Google Maps 🗗