Vad vill du boka?

Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

Kondition/rörlighet

Här varvas rörelseträning och pulsökande intervaller.
Passet är 60 min

Styrka

Core-ball
Fullbokat
60 min 0,00 kr Mer info
Ett pass där vi jobbar med att stärka upp våra inre muskler i mage och rygg. Redskap är våran kropp och en pilatesboll.
Detta är ett pass där alla kan vara med, där man jobbar utifrån sin egen förmåga. Passet är 60 min
Pumphard är intervallträning en styrkeinriktad träningsform där fria vikter och stång används för träning till förkoreograferad musik. Varje muskelgrupp körs 60 sek, vila 20 sek x-3. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter. Passet är 60 min.

Kondition

Vill du öka din kondition? Här jobbar vi med våran puls i intervaller. Passet är 45 min

Styrka & Kondition

Passet börjar med en lätt uppvärmning följs sedan av en cirkelträning med olika stationer där kondition och styrka varvas, som man jobbar i individuellt. Passet är 60 min
Detta pass kan innehålla det mesta av det bästa. Det utlovas ett pass där du känner att du har fått använt hela kroppen!
Passet är 60 min.
Träning för dig som nyss fått barn! Här är alla mammor välkomna att träna tillsammans med sitt barn.
Fokus ligger på stärka upp kroppen efter graviditet och förlossning.
Musiken kommer vara lugnare och lägre på detta pass. Ditt barn är välkommen fram tills att de börjar krypa runt (ca 1 år). För att delta på detta pass ska efterkontrollen hos barnmorskan vara gjord och du ska ha fått ett godkännande att börja träna. Passet är 60 min.
Passet börjar med en lätt uppvärmning följs sedan av en cirkelträning med olika stationer där kondition och styrka varvas, som man jobbar i individuellt. Passet är 60 min
Step/core tränar man kondition, koordination, styrka och smidighet. Man jobbar med stegkombinationer både på golvet och på en step up-bräda samt core-träning fokuserar på övningar som skapar styrka och stabilitet främst för mage och rygg.

Massage

När man masserar jobbar man enbart med kroppens mjukdelsvävnader. Det betyder att man trycker och töjer på hud, bindväv, muskler, senor, ligament, lymfkärl och blodkärl.

Effekten av massage är primärt att lösa upp spänningar i musklerna. Men det ger även effekt som t.ex. ökad blodcirkulation, sänkt blodtryck, ökad frisättning av hormonet Oxytocin – det så kallade ”lugn- och ro-hormonet”.

Massage vidgar blodkärlen i huden, vilket innebär att mer vätska fördelas till huden och underliggande vävnader. Samtidigt minskar sympatiska nervsystemets påverkan på njurar samt övriga blodkärl i kroppen. Detta minskar pulsen och blodtrycket och ökar utsöndringen av vatten och avfallsprodukter genom njurarna. Omfördelningen av vätska i kroppen samt den ökade utsöndringen genom njurarna innebär att man blir törstig och bör dricka efter en behandling för att återställa vätskebalansen.

Skulle längre tid önskas, skriv detta i meddelande när du bokar. Jag återkommer då med svar om detta är möjligt!

4YOU

En träningsanläggning som erbjuder olika pass för alla åldrar. För mer info, gå in på hemsidan: www.4you2.se

Gymmet är nu öppet. För mer info, gå in på hemsidan: www.4you2.se

Anmälan skall ske senast 1 tim 15 min innan passets start och avanmälan 1 tim 30 min innan passets start!

Visa kontaktinformation
Webbsida
Adress
Säldebråten Södervik 3
66593 Kil
Öppna i Google Maps 🗗