Vad vill du boka?

Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

Styrka

Pump är en styrkeinriktad träningsform där fria vikter och stång används för träning till förkoreograferad musik. Deltagarna kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter.

Kondition

Spinning är en form av träning i grupp på stillastående motionscyklar, motståndet regleras utifrån din egen styrka och kondition, det är en effektiv träningsform för hela kroppen med fokus på rygg, mage och ben.
Spinning är en form av träning i grupp på stillastående motionscyklar, motståndet regleras utifrån din egen styrka och kondition, det är en effektiv träningsform för hela kroppen med fokus på rygg, mage och ben.

Styrka & Kondition

Passet börjar med en lätt uppvärmning följs sedan av en cirkelträning med olika stationer där kondition och styrka varvas, som man jobbar i individuellt. Passet är 60 min
Step/core tränar man kondition, koordination, styrka och smidighet. Man jobbar med stegkombinationer både på golvet och på en step up-bräda samt core-träning fokuserar på övningar som skapar styrka och stabilitet främst för mage och rygg.
Zumba är en dansbaserad träningsmetod som fokuserar sig på de latinska dansstegen, som exempel salsa och samba. Tillsammans med aerobicssteg bildar de en kombination som blir en dansworkout till latinsk musik. Detta kör vi 30 min. Resterande kör vi styrka med focus på överkroppen.
Passet är 60 min

Rörlighet

MOVE

Här tränar vi dynamisk rörelseträning. Dynamisk rörlighetsträning innebär att man aktiverar en muskel vid en rörelse för att töja ut rörelsens motsatta muskel. Vill man t.ex. töja bröstmuskulaturen, för man armarna bakåt och åt sidan genom att kontrahera skulderbladsmuskulaturen och håller kvar där i ca 2 sekunder. Passet är 60 min.

Varför rörlighetsträning?
När man har ägnat sig åt träning som belastar muskeln, framförallt excentriskt belastande arbete, drar musklerna ihop sig. Den muskel som har varit aktiv blir alltså kortare efter aktiviteten. Fortsätter man att träna blir musklerna kortare och kortare och på så sätt också stelare och stelare. Skulle man utelämna rörlighetsträningen, skulle kroppen bara bli såpass rörlig som de övningar man tränar kräver. Dessutom skulle då kroppen bli mer utsatt för skador.
Alltså behövs rörlighetsträning för att bibehålla eller öka en rörlighet i samband med fysisk aktivitet eller för att öka rörligheten. Rörlighetsträningens effekter är minskad skaderisk, ökat välbefinnande, förbättrade idrottsprestationer eller en mer hälsosam hållning.
Yoga bygger på att skapa ett flöde mellan rörelser och andning. Utifrån dina egna förutsättningar tränar du din styrka, rörlighet, balans och mental närvaro. Yoga handlar också om kroppskännedom. Rörelserna sker både statiskt och dynamiskt och har sitt ursprung i de fysiska yogatraditionerna.
Passet avslutas med en skön avslappning som gör att lugn och harmoni infinner sig i kropp och sinne.
Här gör vi enkla rörelser med syftet att öka våran rörlighet och även att öka styrka i mage och rygg.
Passet avslutas med en skön avslappning som gör att lugn och harmoni infinner sig i kropp och sinne.

4YOU

En träningsanläggning som erbjuder olika pass för alla åldrar. För mer info, gå in på hemsidan: www.4you2.se

Gymmet är nu öppet. För mer info, gå in på hemsidan: www.4you2.se

Anmälan skall ske senast 1 tim 15 min innan passets start och avanmälan 1 tim 30 min innan passets start!

Telefon 070-3828107
Webbsida
E-post
Adress
Säldebråten Södervik 3
66593 Kil