Vad vill du boka?

Välkommen på din resa mot en hälsosammare livsstil!

Vetenskapshälsan erbjuder privatpersoner och företag kunskap, trygghet och ett personligt
bemötande inom kost och träning. Hos oss på Vetenskapshälsan får du en dygnet-runt coach.
Vi har tät kontakt. Vi håller dig i handen och peppar när det behövs och pushar när det krävs.

Vi som arbetar som coacher på Vetenskapshälsan har en lång erfarenhet inom både kost och träning.
Vår målsättning är att leverera kvalitet i allt från bemötande, service, kunskap och helhetsupplevelse- bara det absolut bästa är gott nog.

På Vetenskapshälsan har vi tre stycken fokusområden, viktminskning, löpning och styrka. Alla inriktningar har samma grundläggande bas av styrketräning och kostrådgivning. Du väljer fokusområde baserat på ditt mål.

Hos oss är du aldrig ensam, utan vi når dina mål TILLSAMMANS!
www.vetenskapshalsan.se
Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

Kost och träningsrådgivning

På Vetenskapshälsan har vi tre stycken fokusområde, viktminskning, löpning och styrka. Oavsett vilken inriktning du önskar så börjar man med ett uppstartsmöte tillsammans med en coach. Alla inriktningarna har samma grundläggande bas av styrketräning och kostrådgivning.

I alla tjänster ingår:
Årsplanering och träningsprogram för varje vecka, kostrådgivning, funktionsanalyser, rörelseanalyser, styrketester och konditionstest. I tjänsten ingår även kontakt och rådgivning med din coach samt ett personligt konto till vår app.

Inför ditt besök: Skriv matdagbok för tre dagar (två vardagar och en helgdag).

Skriv ner allt du äter. Var så noggrann du kan. Om du vill väga maten går det bra men det är inget krav. Det går bra att uppskatta med stycken, deciliter, matskedar, mm

Skriv ner klockslag för alla måltider (huvudmål, mellanmål, snacks).

Skriv upp allt du äter även småsnacks som nötter, fruktbitar och annat.
Kom ihåg att inkludera allt du dricker också.

Ät precis så som du brukar så det ger en så ärlig bild av din kost som bara möjligt, då har jag störst möjligheter att hjälpa dig på bästa sätt.

Maila in din kostdagbok senast dagen innan besök.

Priser:
Välj mellan våra olika abonnemang och bindningstider. Har du friskvårdsbidrag från ditt företag så går det självklart bra att utnyttja hos oss. Priserna gäller alla privatpersoner och priserna är inklusive moms.

12 mån abonnemang: 1100 kr/mån
6 mån abonnemang: 1300 kr/mån
3 mån abonnemang: 1500 kr/mån
Utan bindningstid: 1700 kr/mån
Avstämning och uppföljningsmöte via telefon. Samtalet tar mellan 15-30 minuter beroende på klientens behov.

Inför ditt telefonmöte:
Skriv matdagbok för tre dagar (två vardagar och en helgdag).

Skriv ner allt du äter. Var så noggrann du kan. Om du vill väga maten går det bra men det är inget krav. Det går bra att uppskatta med stycken, deciliter, matskedar, mm

Skriv ner klockslag för alla måltider (huvudmål, mellanmål, snacks).

Skriv upp allt du äter även småsnacks som nötter, fruktbitar och annat.
Kom ihåg att inkludera allt du dricker också.

Ät precis så som du brukar så det ger en så ärlig bild av din kost som bara möjligt, då har jag störst möjligheter att hjälpa dig på bästa sätt.

Maila in din kostdagbok senast dagen innan samtalet.

På morgonen vill vi att du väger dig, samt mäter midja och höft.

Uppföljningsmöte tillsammans med din coach. Under besöket genomförs tester och ev. analyser.

Inför ditt besök: Skriv matdagbok för tre dagar (två vardagar och en helgdag).

Skriv ner allt du äter. Var så noggrann du kan. Om du vill väga maten går det bra men det är inget krav. Det går bra att uppskatta med stycken, deciliter, matskedar, mm

Skriv ner klockslag för alla måltider (huvudmål, mellanmål, snacks).

Skriv upp allt du äter även småsnacks som nötter, fruktbitar och annat.
Kom ihåg att inkludera allt du dricker också.

Ät precis så som du brukar så det ger en så ärlig bild av din kost som bara möjligt, då har jag störst möjligheter att hjälpa dig på bästa sätt.

Maila in din kostdagbok senast dagen innan besök.

Kroppssammansättningsmätning

Din hälsa beror på så mycket mer än bara din vikt. En mätning av din kroppssammansättning visar hur fördelningen av muskler, fettprocent och vatten ser ut i din kropp och ger en tydlig bild av hur kroppen mår. En kroppssammansättningsmätning kan hjälpa dig att styra din kost och träningsplan så att du når dina mål.

Vid mätningen ingår ett kortare hälsosamtal.

Inför din mätning: Ät eller drick inte 2-3h innan mätningen, samt träna ej dagen innan eller samma dag.

Personlig träning

Vill du ha hjälp med teknik, motivation eller önskar träna tillsammans med någon av oss coacher? Vi erbjuder personlig träning skräddarsydd efter dina önskemål. Vi arbetar inom områdena styrka, löpning och rörlighet. I PT-Studion köper du enstaka timmar eller ett paket med flera träningstillfällen.

Hos oss på Vetenskapshälsan blir du alltid varmt mottagen av kunnig och välutbildade coacher som gör allt för att du ska lyckas nå dina mål. Vi är en liten personlig studio där du ska känna dig helt trygg och få möjlighet att växa och utvecklas både som person och motionär/idrottare.
Förbättra din löpteknik för att arbeta in en optimal rörelsebana och minska risken för skador och problem.

Vid varje löpanalys filmas ditt löpsteg för att på ett så enkelt och tydligt sätt kunna förbättra och utveckla tekniken. Under analysen jobbar ni både praktiskt och teoretiskt.

För många klienter blir en löpanalys ett uppvaknande och en väldigt stor skillnad för både motivationen och för löpsteget i sin helhet.

Gruppträning

LÖP- OCH STYRKEFYS I TORSLANDA!
Inspirerande kombination av löpträning och stryrketräning i grupp. Varje träningstillfälle innehåller en mix av löpning, funktionell styrka och rörlighet. Varje pass körs utomhus oavsett väder. Då mörkret och vintern är här blir varje tillfälle en upplevelse i pannlampans sken.

Alla som kan jogga 10 minuter i lugnt tempo kan delta. Varje person utmanas utefter sin nivå och fysiska status. För att delta behöver du ha egen pannlampa, handskar och kläder efter väder.

Häng med på Vetenskapshälsans löp- och styrkefys och du garanteras en stor dos motivation och glädje. Passen leds av Caroline Gröndahl som är licensierad personlig tränare.

Tid: Tisdagar 19.00-20.00
8 träningstillfällen med start 14 januari, uppehåll v. 7 (sportlov). Sista tillfället 10 mars.
Prova-på 14 januari utan förpliktelser

Plats: Samling Pendelparkeingen Batterivägen, Hästevik.
Inspirerande löpträning i grupp där vi testar på olika typer av pass. Varje träningstillfälle innehåller en mix av intervaller, funktionell styrka och rörlighet. Underlaget kommer varieras mellan stig, grusväg, asfalt och skog. Då det är mörkt så sker vissa av passen i pannlampans sken när vi tar oss in i skogen.

Alla som kan jogga 10 minuter i lugnt tempo kan delta. Varje person utmanas utefter sin nivå och fysiska status. För att delta behöver du ha egen pannlampa och kläder efter väder.

Häng med på Vetenskapshälsans löpfys och du garanteras en stor dos motivation och glädje. Passen leds av Sara Brodén som är licensierad löpcoach och personlig tränare.

Tid: Måndagar 19.00-20.00
8 träningstillfällen med start 13 januari, uppehåll under v. 7 och 10 (sportlov + semester) Sista tillfället 16 mars.

Plats: Samling vid de stora klätternäten vid Kollaskolan. Några tillfällen kommer samlingsplatsen vara i Sandsjöbacka naturreservat då vi springer trail. Mer info kommer!

*Tilläggstjänst: Kroppssammansättningsmätning och hälsosamtal inkl. ett upplägg av extra träningspass anpassat för dina individuella mål. Pris 500 kronor

Vetenskapshälsan AB

Vetenskapshälsan erbjuder privatpersoner och företag kunskap, trygghet och ett personligt bemötande inom kost och träning. Hos oss på Vetenskapshälsan får du en dygnet-runt coach. Vi har tät kontakt. Vi håller dig i handen och peppar när det behövs och pushar när det krävs. Hos oss är du aldrig ensam, utan vi når dina mål TILLSAMMANS!

Visa kontaktinformation
Webbsida
Öppettider Enligt kalendern. Om inga tider finnes som passar så maila info@vetenskapshalsan.se
Adress
Energigatan 9
434 37 Kungsbacka
Varla
Öppna i Google Maps 🗗