Vad vill du boka?

Kom och Yoga med oss på Yogacenter Uppsala!

Klicka på tjänsterna för att läsa mer om de olika passen. 
Vill du yoga hos YOGACENTER UPPSALA, då finns det olika möjligheter: 

- BOKA EN TERMINSKURS; du har din plats hela terminen på din valda klass. Vid förhinder kan du vid max 3 ggr ta igen det missade tillfället på andra klasser samma termin. En bokning för hela terminen - det billigaste och enklaste sättet som de allra flesta av våra deltagare väljer - träning som blir av. 
Kurserna startade v.36, vill du boka en fast kursplats senare under terminen (för det antal pass som är kvar på terminen) - kontakta info@yogacenteruppsala.se så hjälper vi dig med det. 

- VÄRDEKORT;  för dig som vill gå på olika pass och workshops. Köp ett digitalt värdekort här nedan och sedan boka med din digitala kod. Värdekortet gäller för bokning av tjänster under rubrikerna "ett (1) pass" och "temapass/workshops" (det gäller ej för att boka kursplatser). Värdekortet är tankat med mer än du betalar för det, så ditt deltagande blir billigare jämfört med att boka och betala per gång. 

- Boka ETT TILLFÄLLE "ett (1) pass", workshops; betala via Klarna eller med swish på plats. För dig som vill delta på något enstaka pass. 

För att boka; klicka på vald tjänst, välj datum och tid, fyll i dina uppgifter och klicka på boka. Är du osäker på vad som passar dig? Kom ihåg att meddela oss i bokningen (meddelande) om du vill betala med ACTIWAY eller Friskvårdskuponger (gäller ej "ett (1) pass")? Vill du köpa klippkort med friskvårdsbidrag, kontakta oss så hjälper vi dig.
Hör av dig till oss så råder vi dig. Vi kan också lägga in din bokning manuellt om du föredrar det. 

YOGAMASSAGE Nu kan du även boka yogamassage - på onsdagkvällar kommer Åsa från Yogamassage4you och masserar. i lilla behandlingsrummet För att boka massage - klicka här: 
https://www.bokadirekt.se/places/yogamassage4you-22135

VARMT VÄLKOMMEN till YOGACENTER UPPSALA!
Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

Presentkort

Värdekort

Klipp/värdekort Mellan
"Ett (1) pass" & Workshops YOGACENTER, 1.500,00 kr, värde 1.800,00 kr Mer info
Klipp/värdekort Mellan för endast 1500 kr. Kortet är värt 1800 kr, d v s du spar 300 kr.

Ett digitalt klipp/värdekort för dig som vill gå på olika pass eller olika tider eller då och då. Värdekortet ger dig ett rabatterat pris jämfört med att betala ett besök i taget. Med värdekortet bokar du per gång och summan dras från ditt värdekort. Kortet räcker till 10 st "ett (1) pass". Värdekortet kan även användas för att boka workshops, priset för workshopen dras då från värdekortet. Värdekortet är giltigt 1 år från köpdatumet.

Värdekort Mellan 1500 kr (värde 1800 kr).

VÄLKOMMEN!
Klipp/värdekort Stor
"Ett (1) pass" & Workshops YOGACENTER, 2.900,00 kr, värde 3.600,00 kr Mer info
Klipp/värdekort Stor 2900 kr. Kortet är värt 3600 kr, d v s du spar hela 700 kr.

Ett digitalt klipp/värdekort för dig som vill gå på olika pass eller olika tider eller då och då. Värdekortet ger dig ett rabatterat pris jämfört med att betala ett besök i taget. Med värdekortet bokar du per gång och summan dras från ditt värdekort. Värdekortet kan även användas för att boka workshops, då dras workshopens pris från kortet. Värdekortet är giltigt 1 år från köpdatumet.

VÄLKOMMEN!
Klipp/värdekort Liten
"Ett (1) pass" & Workshops YOGACENTER, 800,00 kr, värde 900,00 kr Mer info
Ett digitalt klipp/värdekort för dig som vill gå på olika pass eller olika tider eller då och då. Värdekortet ger dig ett rabatterat pris jämfört med att betala ett besök i taget. Med värdekortet bokar du per gång och summan dras från ditt värdekort. Värdekortet kan även användas för att delta på workshops. Värdekortet är giltigt 1 år från köpdatumet.

Värdekort Litet - värde 900 kr, motsvarande 5 "Ett (1) pass". Du betalar 800 kr.
...fler kort
Visa alla kort hos YOGACENTER UPPSALA

Kortare kurser

Mjuk Hathayoga & Avslappning - 5 Temapass
– lugn yoga med fokus på avslappning till medvetenhet och frihet i din kropp
På denna kortkurs med 5 temapass lägger Borit grunden inom 5 olika områden:

Temapass 1: Kroppsmedvetande, fokus och avslappning - grunden för våra olika asanas (yogapositioner).

Temapass 2: Finn balansen i och med yogan - fokus på balansövningar.

Temapass 3: Stående styrka och smidighet - att hitta in i några av de vanligaste stående hathapositionerna.

Temapass 4: Twistar för en glad rygg - fokus på twistar i olika positioner.

Temapass 5: Bakåtböjningar och framåtböjningar - smidighet och balans i ryggen, mellan aktivitet och avslappning.

Mjuk Hathayoga är för dig som är ny till yoga eller som vill ha ett lugn och inkännande tempo. Alla teman inleds och avslutas lika; passen börjar med en längre aktiv vila, en medveten avslappning som används inom Alexandertekniken. Här lägger vi grunden för alla rörelser vi fortsätter med; stående, sittande och liggande. Borit guidar dig till att hitta friheten i din kropp, att låta din egen kropp leda dig rätt in i de olika positionerna. Allt sker i ett lugnt tempo och stort fokus läggs på att hinna lyssna på din kropp.

Start 24/10 (5 ggr).

Onsdagar kl.16-17. Lärare: Borit K

Workshops/Temapass

Unna dig själv ett par timmar för total vila och återhämtning. Restorative yoga är en meditativ yogaform, där vi med hjälp av kuddar, filtar och block placerar kroppen i olika, vilsamma positioner som stimulerar det parasympatiska nervsystemet för att uppnå djupavslappning och återhämtning.
Vi håller varje position ca 10-20 minuter, på detta sätt tränar vi kroppen i att hitta nedvarvning, lugn och ro.

I Restorative yoga vilar vi oss i form och släpper taget om stress och oro. Vi slappnar av och vilar. Släpper taget.

Passet startar kl.10, det är helt OK att komma nyvaken och ofixad i mjukisar. Du vilar, andas och vaknar sedan som en "du.2" redo att möta helgen.

Workshopen pågår i två timmar. Efteråt bjuds på te och lite fika.
Instruktör: Kristina W.

Söndag 21 oktober kl.10-12, te och fika efteråt

Varmt välkommen!
Pranayama är sanskrit och betyder andningsövningar. De är en viktig del i yoga och förekommer på nästan alla yogapass. Prana betyder livskraft och är enligt yogafilosofin en energi som finns i allt som existerar. När vi andas in fyller vi inte bara på kroppen med syre utan även med prana (livskraft). Ayama betyder expansion eller förlängning. Pranayama betyder alltså expansion eller förlängning av livskraften. Pranayama syftar till att stilla vårt sinne och är en förberedelse för djupare koncentration och meditation

Vi kommer att tillsammans utforska andningen under temaklassen. Vi börjar med andningen i asanas (fysiska yogaövningar), sedan kommer du att få prova på olika andningsövningar. Vi avslutar med en gemensam meditation.

Temaklassen passar både nybörjare och vana utövare. Alla övningar görs mjukt och kontrollerat, efter din förmåga och på dina villkor.

Efteråt är du varmt välkommen att stanna kvar på te och fika.

Söndagen den 11 nov kl.10-12, fika efteråt.

Lärare: Carola B.
Finn avslappning, återhämtning och självläkning när gongens vibrationer sköljer över kropp och sinne. En känsla av att vaggas till ro och lugn i ett hav av ljud som fyller medvetandet och stillar sinnet.
Gong och ljudvibrationer som återhämtning och läkning har använts inom många kulturer i flera tusen år. Gongens vibrationer påverkar på djupet, ger en massage ända in i våra celler och helar både kropp och sinne.

Lunchgongen pågår 30 minuter. Du behöver inte byta om, men det kan vara skönt att ha en varm tröja när du vilar till Gongen. Det finns också filtar att låna.

Gonglärare: Kristina W.

Lunchgongen hålls 28/9, 26/10, 9/11

Ett (1) pass

I Medicinsk Yoga / MediYoga kombineras mjuka, inkännande övningar och yogisk andning med meditation och avslappning.
Ett pass för dig som vill sträcka ut och stressa ner, finna inre ro och landa här och nu.

Antistress-passen har extra fokus på att minska stress och ger dig verktyg för att motverka stress. I detta pass lägger vi stor fokus på att komma djupt ner i det parasympatiska nervsystemet, kroppens egna lugn- och rosystem. Du får tips på hur du kan lugna ner kropp och stilla ditt sinne och även hur du kan göra för att få mer energi.

Måndagar kl.17.30-18.45. Lärare: Malin L.
“By letting go it all gets done.” -Lao Tzu

Yinyoga kännetecknas av vilsamma, stilla positioner med en lätt stretch när vi håller varje position 3-5 minuter. Genom att vi stillar oss i kroppen får även sinnet och tankarna en chans att komma till ro. I yinyogan arbetar vi med kroppens fascia (bindväv) istället för musklerna och vi lägger stort fokus på området mellan navel och knä, ett område med mycket bindväv och där vi ofta har spänningar.

Yinyoga passar alla. Med hjälp av kuddar och filtar anpassar du ställningarna efter dina förutsättningar. Om du har långvarig stelhet, smärtproblematik, känner dig trött eller överstimulerad och har många tankar som snurrar, då kan det vara extra bra att stanna upp i yinyogan eftersom vi genom passet även tränar på den medvetna närvaron.

Yin Slow & Gong
I Yinyoga slow gör vi lugnande positioner, håller dem lite längre och avslutar med en extra lång vila där du få bada i vibrationerna från en gong. Gongens vibrationer hjälper dig släppa taget om mental stress och sjunka in djup avslappning.

Måndagar kl.19.00-20.15. Lärare: Malin L.

Välkommen!
Hatha Vinyasa yoga passar utmärkt när du vill ge dig själv en mer fysisk klass med en skön blandning av enkla andningsövningar och stärkande, stretchande positioner. Statiska yogapositioner (asanas) sätts ihop med mer flödande rörelsesekvenser (vinyasas). Vi flödar genom solhälsningar och kraftfulla krigarsekvenser och balanspositioner och landar därefter på yogamattan i mer stillsamma positioner. Det här passet passar dig som vill bygga styrka och smidighet och som vill utmana dig med olika övningar och i balanspositioner. Som i all yoga rör vi oss ihop med andningen och får då stark effekt på sinnet med ökat inre lugn och mer fokus. Passet avslutas med en stund savasana, stilla vila och avslappning för kropp och sinne.

Passet är anpassat att passa både dig som är yogavan och nybörjare och du får förslag på hur du kan göra övningar lättare eller svårare.

Tisdagar kl.17.30-18.30. Lärare: Kristina W.

Välkommen!
Mjuk Hathayoga för dig som är ny till yoga eller som vill ha ett lugn och inkännande tempo. Med Alexandertekniken som inspiration för en djupare avslappning och kroppskännedom. Passar dig som är äldre eller dig som kan behöva göra anpassningar. Borit har själv erfarenhet av reumatism och har hittat yogan som en hjälp att må bra i kroppen, något hon vill förmedla vidare till dig som önskar mjuk och inkännande yoga som kan anpassas till dina förutsättningar.

Onsdagar kl.16-17. Lärare: Borit K.

Välkommen!
Yinyoga kännetecknas av vilsamma, stilla positioner med en lätt stretch när vi håller varje position 3-5 minuter. Du släpper spänning i kroppen och låter sinnet landa så att hela du hittar vilsam avslappning i stillhet. Genom att vi stillar oss i kroppen får även sinnet och tankarna en chans att komma till ro. Vi avslutar passet med Yoga Nidra - en djupgående guidad avslappning.

Passet utförs på liggandes och sittandes på mattan med stöd av bolster och filtar.

Onsdagar kl.19.00-20.15. Lärare: Monika R.

Välkommen!
I Pilates stärker vi stabiliserande muskler i ffa bålen, samtidigt som vi sträcker och avlastar muskler och områden som ofta är strama och stela. Resultatet: en stark och smidig kropp och god hållning.
Övningarna anpassas till gruppen, med möjlighet till individuell anpassning.

Mattbaserad pilates med rulle och flexband.
MiMy- ett unikt program som kombinerar Mindfulness och MediYoga och bygger på modellen EST- för ökad empati, förmåga att se och ta hand om dina behov. Här kombineras mindfulness och medicinsk yoga, två metoder för återhämtning och balans som visat positiv effekt på bl.a. oro, ångest, stress och smärta. Med Mindfulness och Medicinsk Yoga lär vi oss att bättre ta hand om oss själv till vardags och att uppleva och uppskatta livet. Vid varje kurstillfälle gör vi ett medicinskt yoga-pass och applicerar en Mindfulness-aspekt och hur vi kan förstärka den med yoga.
Mellan passen ingår varje vecka en frivillig Mindfulness-reflektion och en frivillig övning att göra hemma. Du får en struktur för hur du går från tanke till handling för att skapa balans i din vardag. Efter 7 veckor repeteras de frivilliga övningarna för att ge möjlighet till repetition och fördjupning.

Kursen passar såväl nybörjare som erfarna yogis. Passen kan även utföras sittande på stol.

Torsdagar kl.18.40-19.55. Lärare: Kristina W.
MiMy- ett unikt program som kombinerar Mindfulness och MediYoga och bygger på modellen EST- för ökad empati, förmåga att se och ta hand om dina behov. Här kombineras mindfulness och medicinsk yoga, två metoder för återhämtning och balans som visat positiv effekt på bl.a. oro, ångest, stress och smärta. Med Mindfulness och Medicinsk Yoga lär vi oss att bättre ta hand om oss själv till vardags och att uppleva och uppskatta livet. Vid varje kurstillfälle gör vi ett medicinskt yoga-pass och applicerar en Mindfulness-aspekt och hur vi kan förstärka den med yoga.
Mellan passen ingår varje vecka en frivillig Mindfulness-reflektion och en frivillig övning att göra hemma. Du får en struktur för hur du går från tanke till handling för att skapa balans i din vardag. Efter 7 veckor repeteras de frivilliga övningarna för att ge möjlighet till repetition och fördjupning.

Kursen passar såväl nybörjare som erfarna yogis. Passen kan även utföras sittande på stol.

Lärare: Kristina Widerborn
I Pilates stärker vi stabiliserande muskler i ffa bålen, samtidigt som vi sträcker och avlastar muskler och områden som ofta är strama och stela. Resultatet: en stark och smidig kropp och god hållning.
Övningarna anpassas till gruppen, med möjlighet till individuell anpassning.

Mattbaserad pilates med rulle och flexband.

Lärare: Kristina W.
Viryayoga är en dynamisk yogaform som med sin fokus på biomekanik (rörelselära om hur vi använder kroppen på ett hälsosamt sätt) gör det möjligt att utöva yoga med minimerad skaderisk och samtidigt systematiskt stärka och mjuka upp kroppen. Ordet virya kommer från språket sanskrit och betyder “energi” eller “kraft”. I varje klass arbetar vi oss igenom 10 olika moduler; uppvärmning, solhälsning, stående positioner, balanser, magstärkare/armbalanser, höftöppnare, bakåtböjningar, framåtfällningar, avslutande och avslappning. Detta för att du ska få en komplett yogaupplevelse.

Viryayoga nivå 1
Detta pass är för dig som nyfiken på yoga eller inte har yogat på ett tag. Kanske är Viryayoga nytt för dig? Eller vill du helt enkelt bara fortsätta att befästa dina yogagrunder? Här fokuserar vi på just grunderna och bygger upp styrka och kroppsmedvetenhet samt en mental grund. Inga förkunskaper behövs.

Lördagar kl.10-11.15. Lärare: Carola B.

Välkommen!
Hatha/vinyasayoga passar utmärkt när du vill ge dig själv en mer fysisk klass med en skön blandning av enkla andningsövningar och stärkande, stretchande positioner. Statiska yogapositioner (asanas) sätts ihop med mer flödande rörelsesekvenser (vinyasas). Vi flödar genom solhälsningar och kraftfulla krigarsekvenser och balanspositioner och landar därefter på yogamattan i mer stillsamma positioner.

Som i all yoga rör vi oss ihop med andningen och får då stark effekt på sinnet med ökat inre lugn och mer fokus. Passet avslutas med en stund savasana, stilla vila och avslappning för kropp och sinne.

Det här passet passar dig som vill bygga styrka och smidighet och som vill utmana dig med olika övningar och i balanspositioner. Passet är anpassat att passa både dig som är yogavan och nybörjare och du får förslag på hur du kan göra övningar lättare eller svårare.

Söndagar kl.17.00-18.15. Lärare: Amelie F.

Välkommen!

YOGACENTER UPPSALA

Välkommen till YOGACENTER UPPSALA!

YOGACENTER UPPSALA erbjuder yoga och träning för glädje och hälsa i kropp och sinne - friskvård, rehab och terapi.

Läs mer om hela vårt utbud på
www.yogacenteruppsala.se

Varmt välkommen!

Telefon 076-1710222
Webbsida
E-post
Adress
Glimmervägen 2
75241 Uppsala
Eriksberg
Öppna i Google Maps 🗗