Vad vill du boka?

Eriksberg med omnejd har äntligen en egen yogastudio. Välkommen till oss!

NU ÄR HÖSTENS KURSER BOKNINGSBARA! EARLY BIRD-PRIS VID BOKNING SENAST 30/6, EXTRA 10% RABATT OM DU BOKAR TVÅ ELLER FLER KURSER/PERSON. 

Vill du yoga hos YOGACENTER UPPSALA, då finns det olika möjligheter: 

- BOKA EN KURS; du har din plats hela terminen på din valda klass. Vid förhinder kan du vid max 3 ggr ta igen det missade tillfället på andra klasser samma termin. 

- KLIPP/VÄRDEKORT;  för dig som vill gå på olika pass och workshops. Köp ett digitalt värdekort och boka "ett (1) pass" och workshops med din digitala kod. 

- Boka ETT TILLFÄLLE "ett (1) pass", workshops, drop in. 

Dessutom kan du boka Medicinsk Yoga-terapi.

Kom ihåg att meddela om du vill betala med ACTIWAY eller Friskvårdskuponger (gäller ej Ett (1) pass)? Vill du köpa klippkort med friskvårdsbidrag, kontakta oss så hjälper vi dig. 

VARMT VÄLKOMMEN till YOGACENTER UPPSALA!
Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

Presentkort

Värdekort

Klipp/värdekort Liten
"Ett (1) pass" & Workshops YOGACENTER, 800,00 kr, värde 900,00 kr Mer info
Ett digitalt klipp/värdekort för dig som vill gå på olika pass eller olika tider eller då och då. Värdekortet ger dig ett rabatterat pris jämfört med att betala ett besök i taget. Med värdekortet bokar du per gång och summan dras från ditt värdekort. Värdekortet kan även användas för att delta på workshops. Värdekortet är giltigt 1 år från köpdatumet.

Värdekort Litet - värde 900 kr, motsvarande 5 "Ett (1) pass". Du betalar 800 kr.
Klipp/värdekort Stor
"Ett (1) pass" & Workshops YOGACENTER, 2.800,00 kr, värde 3.600,00 kr Mer info
Klipp/värdekort Stor 2800 kr. Kortet är värt 3600 kr, d v s du spar hela 800 kr.

Ett digitalt klipp/värdekort för dig som vill gå på olika pass eller olika tider eller då och då. Värdekortet ger dig ett rabatterat pris jämfört med att betala ett besök i taget. Med värdekortet bokar du per gång och summan dras från ditt värdekort. Värdekortet kan även användas för att boka workshops, då dras workshopens pris från kortet. Värdekortet är giltigt 1 år från köpdatumet.

Värdekort Stor 2800 kr (värde 3600 kr) motsvarande 20 st "Ett (1) pass".

VÄLKOMMEN!
Klipp/värdekort Mellan
"Ett (1) pass" & Workshops YOGACENTER, 1.500,00 kr, värde 1.800,00 kr Mer info
Klipp/värdekort Mellan för endast 1500 kr. Kortet är värt 1800 kr, d v s du spar 300 kr.

Ett digitalt klipp/värdekort för dig som vill gå på olika pass eller olika tider eller då och då. Värdekortet ger dig ett rabatterat pris jämfört med att betala ett besök i taget. Med värdekortet bokar du per gång och summan dras från ditt värdekort. Kortet räcker till 10 st "ett (1) pass". Värdekortet kan även användas för att boka workshops, priset för workshopen dras då från värdekortet. Värdekortet är giltigt 1 år från köpdatumet.

Värdekort Mellan 1500 kr (värde 1800 kr).

VÄLKOMMEN!
...fler kort
Visa alla kort hos YOGACENTER UPPSALA

Workshops/Special

Välkommen att fira Internationella Yogadagen med oss. Bjud in världen till ditt hjärta med detta mjuka, inkännande pass i medicinsk yoga för hjärtchakrat. Vi stärker och sträcker mjukt och finner vila i kropp och sinne.

Passet är kostnadsfritt. Begränsat antal platser.
Onsdagen 20 juni kl.17.15-18.15
Lärare: Malin L och Kristina W.

YoGambia kl.18.30 - Fika och bilder
Efter passet är du varmt välkommen att stanna när vi berättar mer om YoGambia och den yogaresa till Gambia som gjordes i januari. Vi bjuder på fika och visar bilder och berättar om landet, om folket, om resan och om den skola i Gambia som Malin L har hjälpt till att bygga. Vi berättar också om den resa som vi arrangerar i februari 2019 och du är varmt välkommen att ställa frågor.

Kurser hösten 2018 EARLY BIRD-pris

Medicinsk yoga är en meditativ yogaform som utvecklats från den klassiska Kundaliniyogan. Enkla yogaövningar och yogisk andning kombineras med djupverkande meditation och avslappning. Mjuka, inkännande pass som ger dig möjlighet att med stillsamma övningar grunda dig och hitta inre lugn.

Passen är anpassade att kunna göras sittandes på stol eller på yogamattan.

Måndagar kl.14-15.15. Lärare Malin L.

Early bird-pris vid bokning senast 30/6: 1595 kr (därefter 1695 kr).
I Medicinsk Yoga / MediYoga kombineras mjuka, inkännande övningar och yogisk andning med meditation och avslappning.
Ett pass för dig som vill sträcka ut och stressa ner, finna inre ro och landa här och nu.

Antistress-passen har extra fokus på att minska stress och ger dig verktyg för att motverka stress. I detta pass lägger vi stor fokus på att komma djupt ner i det parasympatiska nervsystemet, kroppens egna lugn- och rosystem. Du får tips på hur du kan lugna ner kropp och stilla ditt sinne och även hur du kan göra för att få mer energi.

Måndagar kl.17.30-18.45. Lärare: Malin L.
“By letting go it all gets done.” -Lao Tzu

Yinyoga kännetecknas av vilsamma, stilla positioner med en lätt stretch när vi håller varje position 3-5 minuter. Genom att vi stillar oss i kroppen får även sinnet och tankarna en chans att komma till ro. I yinyogan arbetar vi med kroppens fascia (bindväv) istället för musklerna och vi lägger stort fokus på området mellan navel och knä, ett område med mycket bindväv och där vi ofta har spänningar.

Yinyoga passar alla. Med hjälp av kuddar och filtar anpassar du ställningarna efter dina förutsättningar. Om du har långvarig stelhet, smärtproblematik, känner dig trött eller överstimulerad och har många tankar som snurrar, då kan det vara extra bra att stanna upp i yinyogan eftersom vi genom passet även tränar på den medvetna närvaron.

Yin Slow & Gong
I Yinyoga slow gör vi lugnande positioner, håller dem lite längre och avslutar med en extra lång vila där du få bada i vibrationerna från en gong. Gongens vibrationer hjälper dig släppa taget om mental stress och sjunka in djup avslappning.

Måndagar kl.19.00-20.15, start 3 sept 14 ggr. Lärare: Malin L.

Välkommen!
I Pilates stärker vi stabiliserande muskler i ffa bålen, samtidigt som vi sträcker och avlastar muskler och områden som ofta är strama och stela. Resultatet: en stark och smidig kropp och god hållning.
Övningarna anpassas till gruppen, med möjlighet till individuell anpassning.

Mattbaserad pilates med rulle och flexband.

Tisdagar kl.10.15-11.15. Lärare: Kristina W.

Välkommen!
Hatha Vinyasa yoga passar utmärkt när du vill ge dig själv en mer fysisk klass med en skön blandning av enkla andningsövningar och stärkande, stretchande positioner. Statiska yogapositioner (asanas) sätts ihop med mer flödande rörelsesekvenser (vinyasas). Vi flödar genom solhälsningar och kraftfulla krigarsekvenser och balanspositioner och landar därefter på yogamattan i mer stillsamma positioner. Det här passet passar dig som vill bygga styrka och smidighet och som vill utmana dig med olika övningar och i balanspositioner. Som i all yoga rör vi oss ihop med andningen och får då stark effekt på sinnet med ökat inre lugn och mer fokus. Passet avslutas med en stund savasana, stilla vila och avslappning för kropp och sinne.

Passet är anpassat att passa både dig som är yogavan och nybörjare och du får förslag på hur du kan göra övningar lättare eller svårare.

Tisdagar kl.17.30-18.30, start 4 sept 14 ggr.

Lärare: Kristina W.

Välkommen!
Michael erbjuder en lugn och inkännande Kundaliniyoga med tydligt fokus på andningstekniker och utvecklad förmåga att komma i kontakt med de egna känslorna. Klasserna innehåller ett yogapass, en avslappning (ibland med Gong för ytterligare fördjupad avspänning) och en meditation.

Inga förkunskaper behövs. Klasserna instrueras så att möjligheter ges till såväl nybörjare som mer erfarna att successivt fördjupa självkontakt, ett stilla sinne, ett tydligare fokus, en ökad uthållighet i positioner och balanserat lugn i en kraftfull och stabiliserande stillhet.

Tisdagar kl.19-20.30. Lärare: Michael G.

EARLY BIRD-pris vid bokning senast 30/6: 1775 kr, därefter 1975 kr.

VÄLKOMMEN!
Mjuk Hathayoga för dig som är ny till yoga eller som vill ha ett lugn och inkännande tempo. Passar dig som är äldre eller dig som kan behöva göra anpassningar. Borit har själv erfarenhet av reumatism och har hittat yogan som en hjälp att må bra i kroppen, något hon vill förmedla vidare till dig som önskar mjuk och inkännande yoga som kan anpassas till dina förutsättningar.

Onsdagar kl.13-14. Lärare: Borit K., utbildad yogalärare vid Axelssons Gymnastiska institut, med Alexandertekniken som inspiration.
En klass för både dig som är ny till yoga och för dig som har en viss yogavana. Klassen inleds med fokus på andningen (pranayama). I ett lugnt tempo utförs sedan solhälsningar och olika asanas -stående, sittande och balanserande positioner varefter du landar i "Yoga Nidra" -liggande djupavslappning och meditation som guidas av din lärare.

”En halvtimmes Yoga Nidra motsvarar fyra timmars sömn." /Swami Satyananda

Onsdagar kl.17.30-19. Lärare: Monika Ryberg

Välkommen!
Yinyoga kännetecknas av vilsamma, stilla positioner med en lätt stretch när vi håller varje position 3-5 minuter. Du släpper spänning i kroppen och låter sinnet landa så att hela du hittar vilsam avslappning i stillhet. Genom att vi stillar oss i kroppen får även sinnet och tankarna en chans att komma till ro.

Passet utförs på liggandes och sittandes på mattan med stöd av bolster och filtar.

Onsdagar kl.19.30-20.45, start v.4, Lärare: Monika R.

Välkommen!
I Pilates stärker vi stabiliserande muskler i ffa bålen, samtidigt som vi sträcker och avlastar muskler och områden som ofta är strama och stela. Resultatet: en stark och smidig kropp och god hållning.
Övningarna anpassas till gruppen, med möjlighet till individuell anpassning.

Mattbaserad pilates med rulle och flexband.


Torsdagar kl.17.30. Lärare: Kristina W.

Välkommen!
MiMy- ett unikt program som kombinerar Mindfulness och MediYoga och bygger på modellen EST- för ökad empati, förmåga att se och ta hand om dina behov. Här kombineras mindfulness och medicinsk yoga, två metoder för återhämtning och balans som visat positiv effekt på bl.a. oro, ångest, stress och smärta. Med Mindfulness och Medicinsk Yoga lär vi oss att bättre ta hand om oss själv till vardags och att uppleva och uppskatta livet. Vid varje kurstillfälle gör vi ett medicinskt yoga-pass och applicerar en Mindfulness-aspekt och hur vi kan förstärka den med yoga.
Mellan passen ingår varje vecka en frivillig Mindfulness-reflektion och en frivillig övning att göra hemma. Du får en struktur för hur du går från tanke till handling för att skapa balans i din vardag. Efter 7 veckor repeteras de frivilliga övningarna för att ge möjlighet till repetition och fördjupning.

Kursen passar såväl nybörjare som erfarna yogis. Passen kan även utföras sittande på stol.

Torsdagar kl.18.40-19.55. Lärare: Kristina W.
MiMy- ett unikt program som kombinerar Mindfulness och MediYoga och bygger på modellen EST- för ökad empati, förmåga att se och ta hand om dina behov. Här kombineras mindfulness och medicinsk yoga, två metoder för återhämtning och balans som visat positiv effekt på bl.a. oro, ångest, stress och smärta. Med Mindfulness och Medicinsk Yoga lär vi oss att bättre ta hand om oss själv till vardags och att uppleva och uppskatta livet. Vid varje kurstillfälle gör vi ett medicinskt yoga-pass och applicerar en Mindfulness-aspekt och hur vi kan förstärka den med yoga.
Mellan passen ingår varje vecka en frivillig Mindfulness-reflektion och en frivillig övning att göra hemma. Du får en struktur för hur du går från tanke till handling för att skapa balans i din vardag. Efter 7 veckor repeteras de frivilliga övningarna för att ge möjlighet till repetition och fördjupning.

Kursen passar såväl nybörjare som erfarna yogis. Passen kan även utföras sittande på stol.

Fredagar kl.10-11.15. Lärare Kristina W.

Early bird-pris vid bokning senast 30/6: 1595 kr (därefter 1695 kr).
I Pilates stärker vi stabiliserande muskler i ffa bålen, samtidigt som vi sträcker och avlastar muskler och områden som ofta är strama och stela. Resultatet: en stark och smidig kropp och god hållning.
Övningarna anpassas till gruppen, med möjlighet till individuell anpassning.

Mattbaserad pilates med rulle och flexband.

Fredagar kl.11.30-12.30. Lärare: Kristina W.

Välkommen!
Viryayoga är en dynamisk yogaform som med sin fokus på biomekanik (rörelselära om hur vi använder kroppen på ett hälsosamt sätt) gör det möjligt att utöva yoga med minimerad skaderisk och samtidigt systematiskt stärka och mjuka upp kroppen. Ordet virya kommer från språket sanskrit och betyder “energi” eller “kraft”. I varje klass arbetar vi oss igenom 10 olika moduler; uppvärmning, solhälsning, stående positioner, balanser, magstärkare/armbalanser, höftöppnare, bakåtböjningar, framåtfällningar, avslutande och avslappning. Detta för att du ska få en komplett yogaupplevelse.

Viryayoga nivå 1
Detta pass är för dig som nyfiken på yoga eller inte har yogat på ett tag. Kanske är Viryayoga nytt för dig? Eller vill du helt enkelt bara fortsätta att befästa dina yogagrunder? Här fokuserar vi på just grunderna och bygger upp styrka och kroppsmedvetenhet samt en mental grund. Inga förkunskaper behövs.

Lördagar kl.10-11.15. Lärare: Carola B.

Välkommen!
Hatha/vinyasayoga passar utmärkt när du vill ge dig själv en mer fysisk klass med en skön blandning av enkla andningsövningar och stärkande, stretchande positioner. Statiska yogapositioner (asanas) sätts ihop med mer flödande rörelsesekvenser (vinyasas). Vi flödar genom solhälsningar och kraftfulla krigarsekvenser och balanspositioner och landar därefter på yogamattan i mer stillsamma positioner.

Som i all yoga rör vi oss ihop med andningen och får då stark effekt på sinnet med ökat inre lugn och mer fokus. Passet avslutas med en stund savasana, stilla vila och avslappning för kropp och sinne.

Det här passet passar dig som vill bygga styrka och smidighet och som vill utmana dig med olika övningar och i balanspositioner. Passet är anpassat att passa både dig som är yogavan och nybörjare och du får förslag på hur du kan göra övningar lättare eller svårare.

Söndagar kl.17.00-18.00. Lärare: Amelie F.

Välkommen!

Sommaryoga v.26-35

SOMMARYOGA I ERIKSBERG
Att yoga utomhus på sommaren är en magisk upplevelse. På måndagskvällar och torsdagskvällar v.26-35 flyttar vi ut till stora pulkabackens topp. Oavsett om du är vig eller stel, gammal eller ung, yogavan eller nybörjare; varmt välkommen att yoga med oss!

Vi erbjuder en blandning av olika pass - lugnare MediYoga, mer fysisk Hathayoga och corestärkande Pilates (schema kommer inom kort).

Var?
Utomhus på pulkabackens topp i Eriksberg (längst ner på Stigbergsgatan), mitt emot Yogacenter Uppsala.
Vid regn/kallt väder ges klassen inne i studion på Yogacenter Uppsala på Glimmervägen 2.

Ta med:
Egen yogamatta eller annat underlag. För lugnare pass kan det vara skönt att ha en ihoprullad filt att sitta på. En tröja kan vara skön att dra på i passets lugnare delar, beroende på väder och vind.
Swish för betalning för klassen.

Kostnad:
Klasserna arrangeras av Yogacenter Uppsala och betalas av dig efter förmåga. Rekommenderad summa är 100-150 kr per person och tillfälle. Betalning görs med swish. Du kan också betala genom att boka med ditt klipp-/värdekort.

Har du frågor eller funderingar? Välkommen att höra av dig till oss på Yogacenter Uppsala på info@yogacenteruppsala.se

VARMT VÄLKOMMEN!

YOGACENTER UPPSALA

Välkommen till YOGACENTER UPPSALA!

YOGACENTER UPPSALA erbjuder yoga och träning för glädje och hälsa i kropp och sinne - friskvård, rehab och terapi.

Läs mer om hela vårt utbud på
www.yogacenteruppsala.se

Varmt välkommen!

Telefon 076-1710222
Webbsida
E-post
Adress
Glimmervägen 2
75241 Uppsala
Eriksberg