Vad vill du boka?

Sommarschema: Från 28 maj – 1 juli

Jämn vecka:
Måndag 18.30 Yoga Flow (easy)
Torsdag 18.30 Yoga Flow (power
Lördag 09.30 YinYoga
Söndag 09.00 Pilates (3 juni Yoga EasyFlow)
Udda vecka:
Måndag 18.30 Yoga Flow (easy)
Torsdag 18.30 Yoga Flow (power)
Lördag 08.00 YinYoga
Söndag 08.00 Hatha Yoga

Midsommarhelgen: Stängt
Under perioden 2 juli -  29 juli utgår vår gruppträning

Yogaveckan v 31 med både morgon- & kvällsträning
(Boka som vanliga pass):
Mån 9.00 YogaFlow &  YogaFlow
Tis 9.00 YogaFlow
Ons 9.00 YogaFlow & 18.30 YinYoga
Tors 9.00 YinYoga & 18.30 YogaFlow
Fre 9.00 YinYoga
Klarna
Erbjuder onlinebetalning med Klarna

Träning

Instruktör: Britta Thurfjell

60 min

Lugnare pass för dig som vill jobba med flöde och meditation

Yogan fokuserar på andning, stretch och styrka. Och vi strävar ständigt efter att minska stressen i kropp och sinnet så vi kan fungera bättre.

Klassen består av följande steg:
• Intoning/Fokusering (Dharana)
• Andningsövning (Pranayama)
• Uppvärmning (Prana flow)
• Flödessekvens/klasstema (Vinyasa)
• Avslappning (Shavasana)
• Centrering/meditation (Dhyana)
Yoga Flow (vinyasa) 90 min

Under sommaren är måndagens pass Easy & torsdagens pass mer Power!

Yoga Flow/Vinyasa- är en elementär och ganska fysisk yoga som passar nästan alla! En utvecklad anpassad yogaform till 2000-talets människa där fysiska utmaningar varvas med mentala intentioner. Klassen är uppbyggd på ett flöde med klassiska vinyasas som sol- och månhälsningar samt att vi jobbar med olika teman som kan vara fokus på höfterna, chakrasystemet mm.

Yogan fokuserar på andning, stretch och styrka. Och vi strävar ständigt efter att minska stressen i kropp och sinnet så vi kan fungera bättre.

Klassen består av följande steg:
• Intoning/Fokusering (Dharana)
• Andningsövning (Pranayama)
• Uppvärmning (Prana flow)
• Flödessekvens/klasstema (Vinyasa)
• Avslappning (Shavasana)
• Centrering/meditation (Dhyana)
Instruktör: Britta Thurfjell

90 min.

Klassen är en lugn, återhämtande och meditativ yoga, där du får slappna av muskulärt. Effekten är att du kommer åt och stimulerar din bindväv på djupet och muskelfascia och du kommer att utveckla en djupare kontakt med dig själv. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som man jobbar med. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter, med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.
Klassen består av följande steg:
• Intoning/Fokusering (Dharana)
• Andningsövning (Pranayama)
• Uppvärmning (Prana flow)
• Yogasekvenser
• Djup avslappning (Shavasana)
• Centrering/meditation (Dhyana)
Instruktör: Britta Thurfjell (jämn vecka), Lovisa Dahlgren (udda)
60 min

Klassen är en lugn, återhämtande och meditativ yoga, där du får slappna av muskulärt. Effekten är att du kommer åt och stimulerar din bindväv på djupet och muskelfascia och du kommer att utveckla en djupare kontakt med dig själv. Det är framförallt områdena kring höften, låren, bäckenbenet och nedre delen av ryggraden som man jobbar med. Man utför alla övningar på golvet och man håller varje position mellan tre till fem minuter, med musklerna avslappnade och med medveten andning för att fokusera kropp och sinne på vad som händer.
Klassen består av följande steg:
• Intoning/Fokusering (Dharana)
• Andningsövning (Pranayama)
• Uppvärmning (Prana flow)
• Yogasekvenser
• Djup avslappning (Shavasana)
• Centrering/meditation (Dhyana)
Instruktör: Lovisa Dahlgren

En dynamisk yogaklass där vi rör oss långsamt och inkännande genom olika yogapositioner som både öppnar och stärker kroppen. Med fokus på andetagen och den inre upplevelsen får du möjlighet att utforska din egen rörelse, din egen rytm. Vi växlar mellan stillsamma, meditativa rörelser och sekvenser som utmanar fokus och styrka, och det finns alltid utrymme att anpassa yogan efter våra egna förutsättningar.
Instruktör: Cyntia Botello

Pilatesträning hjälper kroppen att hitta styrka, rörlighet och smidighet. Under passet kommer du att kunna arbeta med kroppen funktionellt genom olika ovningar. Pilates förebygger kroppen och minskar skaderisk när du tränar andra träningsformer. Träningen sker på mattan och ibland med redskap eller din egen kroppsvikt.

Pilates har också varit en träning som har används inom sjukgymnastiken för rehabilitering.

Medlem i Kroppsterapeuternas Yrkesförbund

Wellness på Badhotellet

YOGACOMPANIET + BADHOTELLET = WELLNESS PÅ BADHOTELLET

PRESENTKORT UTFÄRDADE HOS YOGACOMPANIET ÄR TILLBAKABETALDA AV BOKADIREKT VIA KLARNA.

Telefon 0140-462 00
Webbsida
E-post
Öppettider Enligt schema: www.yogacompaniet.se
Adress
Ågatan 16
573 31 Tranås
Centrum