Det är tjänsteutövaren som du bokar hos som väljer vilka betalsätt som erbjuds. Om tjänsteutövaren erbjuder onlinebetalning och du ändå inte kan betala, så kan det bero på att priset för tjänsten inte visas, eller att den tid du bokar är för långt fram i tiden för att betalas just nu.
Vid avbokning så avbryts din betalning per automatik.
Återbetalningstiden beror på betalsätt.
Vanligtvis tar det 2-3 bankdagar.
Har du valt en direktbetalning och inte har fått en återbetalning inom 7 bankdagar, vänliga kontakta oss.
Om du loggar in via vår app så kan du gå till dina bokningar och betala dem så länge tjänsteleverantören erbjuder det.
Vid onlinebetalning så skickas en betalningsbekräftelse efter ditt besök. Slutgiltigt kvitto får du av tjänsteleverantören på plats.
Saknar du ett kvitto eller önskar du att lägga till dina personuppgifter på kvittot så kan du kontakta tjänsteutövaren.
Hittar du inget svar på din fråga kan du alltid kontakta oss via vårt supportformulär.
Till formulärGenom din inloggning på Bokadirekt så kan du gå till Mina bokningar för att avboka tiden. Vid bokning får du även en bokningsbekräftelse med en avbokningskod. Den kan du ange här för att avboka.
Avbokning kan ske utan kostnad inom reglerna för avbokning.
Reglerna sätts av varje tjänsteleverantör. Se deras onlinebokning eller din bokningsbekräftelse för att veta vad som gäller för just din bokning.
Du kan bestrida fakturan från Qliro via deras hemsida.
Läs mer:
här
Du får vid slutförd bokning en bekräftelse via e-post samt direkt på skärmen. Saknar du en bokningsbekräftelse så kan du kontakta oss.
Vi är givetvis måna om att du får en bra upplevelse när du bokar via oss.
Kontakta oss via länken här om du vill rapportera ett företag som du har bokat hos.
Tänk dock på att du vid bokning ingår avtal direkt med den som utför tjänsten. Bokadirekt tar således inget ansvar för felaktiga eller uteblivna behandlingar.
Det går inte att ändra e-postadress för ett befintligt konto.
Du kan däremot skapa ett nytt konto med din nya e-postadress och fortsätta använda det nya kontot istället. Det gamla kontot kan du ta bort genom att logga in och klicka på Kontoinställningar i menyn.
Klicka sedan på Radera konto.