Det är tjänsteutövaren som du bokar hos som väljer vilka betalsätt som erbjuds. Om tjänsteutövaren erbjuder onlinebetalning och du ändå inte kan betala, så kan det bero på att priset för tjänsten inte visas, eller att den tid du bokar är för långt fram i tiden för att betalas just nu.
Vid avbokning så avbryts din betalning per automatik.
Återbetalningstiden beror på betalsätt.
Vanligtvis tar det 2-3 bankdagar.
Har du valt en direktbetalning och inte har fått en återbetalning inom 7 bankdagar, vänliga kontakta oss.
Om du loggar in via vår app så kan du gå till dina bokningar och betala dem så länge tjänsteleverantören erbjuder det.
Vid onlinebetalning så skickas en betalningsbekräftelse efter ditt besök. Slutgiltigt kvitto får du av tjänsteleverantören på plats.
Saknar du ett kvitto eller önskar du att lägga till dina personuppgifter på kvittot så kan du kontakta tjänsteutövaren.
Hittar du inget svar på din fråga kan du alltid kontakta oss via vårt supportformulär.
Till formulärOm du har fått en e-postfaktura från Bokadirekt genom Billogram så kan du kontakta oss genom att öppna fakturan och skriva i meddelandefältet.
Om du har fått en faktura skickad direkt ifrån tjänsteutövaren så behöver du kontakta dem.
Kontaktuppgifter finns vanligtvis på deras onlinebokning.
Om du har varit i kontakt med oss om en faktura och har blivit ombedd att skicka in underlag, kontakta oss via formuläret här.
Vid onlinebetalning så skickas en betalningsbekräftelse efter ditt besök. Slutgiltigt kvitto får du av tjänsteleverantören på plats.
Saknar du ett kvitto eller önskar du att lägga till dina personuppgifter på kvittot så kan du kontakta tjänsteutövaren.
Du kan se ditt presentkorts aktuella saldo genom att ange presentkortskoden (står på presentkortet) här
Presentkort köpta på Bokadirekt har 12 månaders giltighetstid från köptillfället.
Du kan se giltighetstid genom att ange koden här
Giltighetstiden står även angiven på presentkortet.
Obeservera att Friskvårdskort har en giltighetstid som beror på datumet det köptes. Giltighetstid för friskvårdskort står vid köp och på kvittot.
Efter en behandling via Bokadirekt kan man få möjligheten att lämna ett omdöme till utövaren. För att man ska få den möjligheten så behöver vissa krav fyllas: