Faktura

Faktura

Du kan bestrida fakturan från Klarna via deras hemsida.

Läs mer: här

Du kan bestrida fakturan från Qliro via deras hemsida.

Läs mer: här

Om du har fått en e-postfaktura från Bokadirekt genom Billogram så kan du kontakta oss genom att öppna fakturan och skriva i meddelandefältet.

Om du har fått en faktura skickad direkt ifrån tjänsteutövaren så behöver du kontakta dem. Kontaktuppgifter finns vanligtvis på deras onlinebokning.

Om du har varit i kontakt med oss om en faktura och har blivit ombedd att skicka in underlag, kontakta oss via formuläret här.

Jag har varit i kontakt med er och har blivit ombedd att skicka in underlag.

Behöver du komma i kontakt med oss?

Hittar du inget svar på din fråga kan du alltid kontakta oss via vårt supportformulär.

Till formulär

Vanliga frågor

Genom din inloggning på Bokadirekt så kan du gå till Mina bokningar för att avboka tiden. Vid bokning får du även en bokningsbekräftelse med en avbokningskod. Den kan du ange här för att avboka.

Avbokning kan ske utan kostnad inom reglerna för avbokning.

Reglerna sätts av varje tjänsteleverantör. Se deras onlinebokning eller din bokningsbekräftelse för att veta vad som gäller för just din bokning.

Jag lyckas inte avboka min tid.

Du kan se ditt presentkorts aktuella saldo genom att ange presentkortskoden (står på presentkortet) här

Efter en behandling via Bokadirekt kan man få möjligheten att lämna ett omdöme till utövaren. För att man ska få den möjligheten så behöver vissa krav fyllas:

  • Företaget behöver ha funktionen för omdömen aktiverad.
  • Bokningen är skapad medan man är inloggad på Bokadirekt, alternativt att företaget själv skapat bokningen och angett din e-postadress i bokningen. Är bokningen skapad som gäst via Bokadirekt kommer man ej få möjligheten att lämna ett omdöme.
  • Din e-postadress på bokningen behöver vara korrekt stavad.
  • Man får möjligheten att lämna ett omdöme för en utövare en gång under en period på 45 dagar. Så har man redan fått möjligheten behöver 45 dagar passera för att man ska kunna lämna en till för samma utövare. Besöker man samma plats men en annan utövare behöver 14 dagar passera för att man ska få lämna ett omdöme.
  • Bokningen får ej vara avbokad.

Fylls dess krav kommer ett e-postmeddelande skickas ut ett par timmar efter behandlingen avslutats, där man kan lämna ett betyg samt en kommentar. Men man kan även lämna omdömet via vår app.

Man har 30 dagar på sig att lämna ett omdöme och det går även att redigera eller ta bort inom dessa 30 dagar.

Använd vår app (Finns i AppStore och Google Play Butik) eller gå in på Bokadirekt.se och sök tjänsterna som du är intresserad av. Klicka på ett företag i sökningen så kan du se deras tjänsteutbud, bildgalleri och recensioner.

Klicka på tjänsten du vill boka och välj tid. Om du är inloggad så behöver du bara bekräfta bokningen. Annars anger du dina uppgifter och bekräftar bokningen.

Du får en bekräftelse via e-post samt direkt på skärmen.

Frågor om skönhetsbehandlingar?

Du kan också läsa mer frågor och svar kring våra mest bokade skönhetsbehandlingar på vår sida, FAQ Skönhetsbehandlingar.Läs mer