Hej Isa, tack för din feedback.
Jag är verkligen ledsen att du upplevde behandlingen på det här sättet, men jag vill gärna bemöta några av de saker du nämner – särskilt eftersom de inte stämmer överens med hur det faktiskt gick till.
För det första: dina ögonbryn var väldigt tunna, bokstavligen som två linjer. Jag kunde därför inte ändra formen – det fanns helt enkelt inget att plocka bort. Det enda jag gjorde var att rensa lite försiktigt här och där, där det faktiskt fanns några hårstrån. Du sa själv vid besöket att du vet att dina bryn är mycket tunna.
Vid en browlift lyfts hårstråna automatiskt uppåt – det är syftet med behandlingen. Målet är att få brynen att se fylligare ut, särskilt när man inte har så mycket hår, och det lyckades vi med.
När det gäller lashliften, sa du tydligt att du inte ville ha för mycket böj. Jag frågade dig: ”Vill du ha något naturligt?” och du svarade ”ja”. Det var alltså det jag gjorde – en naturlig böj.
Efter behandlingen sa du att allt blev fint, och det enda du nämnde var att färgen på brynen var lite mörkare än din hårfärg. Jag svarade då att det kommer att ljusna inom 2–3 dagar, men att jag gärna kunde justera det om du ville. Du svarade: ”Nej, jag vänjer mig.” Du tackade mig och sa ordagrant: ”Formen blev jättefin.”
Jag informerade dig också om att du ska tvätta bort keratinet efter 24 timmar för att se det slutgiltiga resultatet, eftersom fransarna och brynen är blöta direkt efter behandlingen. Du svarade: ”Jag vet.”
Allt detta finns inspelat på salongens kamera, och jag kan bevisa det om det skulle behövas.
Därför blev jag mycket förvånad när jag såg ditt omdöme, som skiljer sig helt från det du uttryckte på plats. Jag vill ställa två ärliga frågor till dig:
1. Om du verkligen kände dig så missnöjd – varför sa du inget direkt?
2. Och om du märkte något när du kom hem – varför kontaktade du mig inte först och gav mig möjlighet att rätta till det?
Om du hade gjort det, och jag inte hade hjälpt dig, då hade jag kunnat förstå ett sådant omdöme. Men att skriva något som inte stämmer, utan att ge mig en chans att hjälpa dig, känns orättvist – särskilt när det tydligt framgår att du var nöjd i salongen.
Jag försöker alltid göra mitt bästa och vill att alla kunder ska känna sig trygga och lyssnade på.
Med vänliga hälsningar,
Elena