Vad vill du boka?

Lättgympa

Här kör vi TRX med anpassning till den äldre och visare generationen varannan vecka. Och varannan vecka har vi gymnastik.

Vi är två instruktörer som delar på träningen.


MRL / Core

Core har stort fokus på bålen, dvs. magen och ryggen, vilket är viktigt för en god kroppshållning. Svårighetsgraden på träningen kan anpassas till individen med varierade övningar och utförande. Under passet uppmanas den tränande att hålla magen spänd för att undvika skador i ryggen, som kan uppkomma vid för grov svank. De flesta övningarna utförs på golvet med en matta och hela passet avslutas med stretching. MRL står för mage, rumpa och lår

Aerobic

Aerobic / Gympa är en gruppträning till taktvänliga och kända låtar med härligt tryck i. En träningsform som passar alla genom sin tydliga och lätta koreografi. Vi rör oss med både klassiska och nya rörelser. Aerobic / Gympa ger bra träning för hela kroppen, det är kondition blandat med styrka samt med inslag av balans. Kom och var med på ett kul pass där vi har ett stort leende på läpparna!

Boxersize

Boxersize, eller box, är en gruppträningsform som främst är tänkt som konditionsträning, men man lägger ofta in vissa styrkeövningar som exempelvis situps och pushups. Träningen är inspirerad av olika kampsporter, men till skillnad mot kampsporterna använder man enklare kombinationer för att alla ska kunna hänga med.

Den utövas parvis, där den ena parten har säckhandskar, ett slags tunna boxhandskar, medan den andra håller mitsar. Den som har handskarna utför sedan olika kombinationer av sparkar och slag mot mittsarna som partnern flyttar beroende på vilka sparkar eller slag som ska utföras. Därefter byter man roller.

Man använder vanligen två små mittsar, en på varje hand, men vid vissa kombinationer med "tyngre" sparkar använder man istället en stor tjock mitts.

Introduktions kurs

Här lär du dig grunden för att medverka i ett TRX pass

Tabata

Tabata är en form av högintensiv intervallträning ( H.I.I.T. ) där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd då du blandar högintensiva övningar med korta vilor under en förutbestämd tid, ofta 4 - 5 min.

Varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner som du utför i 20 sek med vila i 10 sek mellan varje repetition. Ett runda på 4 - 5 min kan räcka, men kombinerar du flera muskelgrupper kan du träna flera rundor under samma träningspass. Du kan också kombinera Tabata med andra träningsformer, exempelvis intensivanpassad Core-träning, Konditionsträning och Styrketräning.

Total body stretch

Total genomgång med töjning, avspänning och syresättning av kroppens alla muskler. Mycket hälsofrämjande stretching för alla.

TRX träning

TRX är en revolutionerande metod där du använder din egen kroppsvikt som motvikt. Träningen passar allt från nybörjare till elit, då du enklet själv anpassar nivån på övningarna. Hela bålen (Core) är med hela tiden i alla övningar. En hand eller fot är i TRX suspensen och resten av punkterna är i golvet. En fantastisk blandning av styrka, balans, koordination, flexibilitet, explosivitet, kondition och såklart core stabilitet. Det är som alltid små PT- (personlig träning) grupper. TRX är perfekt att kominera med yoga eller att du använder dina pilates kunskaper i kombination med TRX träning. "Make your body your machine"!

Zumba Fitness

Zumba® Fitness är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella hitlåtar. Intervallträning för mer effektivitet. En träningsform som ger både fettförbränning, smidighet, kondition och koordination. Populariteten består, just nu cirka 14 miljoner utövare i 185 länder ( 140 000 orter ).

Zumba toning

Zumba® Toning ungefär som Zumba® Fitness men med s k toningsticks, hantlar i två olika vikter; 0,45 och 1,14 kg. Styrketräning för hela kroppen till skön musik. Lite lugnare musik än Zumba® Fitness för att minimera skaderisken. Både låtar med och utan vikt ( t ex core träning ) och alltid en Zumba® Fitness-låt. En träningsform som ger både styrka, fettförbränning, smidighet, kondition och koordination.

Kågeröd-Söderåsens Gym

Vi är vad vi heter - ett gym för dig som vill träna allt i från styrka till konditions träning.

Telefon 041880606
Webbsida
E-post
Öppettider Kontorets öppet tider:
Jämna veckor kl 16:15 - 19:00
Ojämna veckor kl 15:15 - 19:00
Lördagar mellan kl 10:00 - 13:00
Gymkort köpes på kontoret under öppettiderna.
Adress
Bygatan 2
268 77 Kågeröd